Uutiset ja artikkelit

Täältä löydät uutisia, taustoittavia artikkeleita ja kiinnostavia näkemyksiä Kuuban yhteiskunnasta, kulttuurista ja matkailusta sekä ystävyysseuran toiminnasta. Seura julkaisee myös Cuba Sí -lehteä, joka postitetaan kaksi kertaa vuodessa jäsenetuna kaikille seuran jäsenille.

Kansainvälisen median mukaan Yhdysvaltojen ulkoministeriö on esittänyt maan kongressille raportin valtioista, jotka "eivät tee täyttä yhteistyötä Yhdysvaltojen terrorisminvastaisten toimien kanssa". Toisin kuin viime vuosina, raportissa ei ole enää mainittu Kuubaa tällaisena valtiona.

Kuuba on kolmen vuoden ajan kärsinyt pahenevasta talouskriisistä. Pula elintarvikkeista, lääkkeistä ja polttoaineesta, räjähdysmäinen inflaatio, talouden osittainen dollarisoituminen ja usein toistuvat sähkökatkot ovat johtaneet maastamuuttoaaltoon ja tyytymättömyyden ilmaisuihin.