#CUBAPORLAVIDA #MEJORSINBLOQUEO

Lahjoita lääkkeitä Kuubaan

Kuuban pitkittynyt talouskriisi ja kiristyneet talouspakotteet osuvat pahimmin pitkäaikaissairaisiin, vanhuksiin ja sairaalahoitoa tarvitseviin lapsiin. Vaikea lääkepula jatkuu - sairaaloissa on puutetta kaikesta, eikä apteekeissa ole riittävästi peruslääkkeitä.

Vaikeina aikoina voimme yhdistää voimamme kuubalaisten tukemiseksi. Lahjoituksesi avulla toimitamme Kuubaan kaikkein tärkeimpiä lääkkeitä ja autamme kuubalaisia käynnistämään oman lääketuotantonsa. Pienikin lahjoitus on tärkeä. Lämmin kiitos, kun autat!

Suomi-Kuuba-seuran keräystili

FI27 5723 8120 2901 17

Keräyksen viitenumero

Lahjoita helposti tekstiviestillä

Lahjoita 10 €: Lähetä tekstiviesti 10 KUUBA numeroon 16588
Lahjoita 20 €: Lähetä tekstiviesti 20 KUUBA numeroon 16588
Lahjoita 30 €: Lähetä tekstiviesti 30 KUUBA numeroon 16588

Suomi-Kuuba-seuran keräyksellä kootut varat käytetään koordinoidusti MediCuba-Europan kautta. Eri maista saadut keräystuotot pystytään tehokkaimmin käyttämään yhteistyössä, sillä näin pystymme hankkimaan suuria lääke-eriä kerralla. MediCuba-Europa toimii Kuuban terveysministeriön ja viranomaisten kanssa ja vastaa siitä, että apu menee perille.

Toissijaisesti apua voidaan tarvittaessa ohjata myös käytettäväksi Las Tunasin lastensairaalassa (Hospital Pediátrico Mártires de Las Tunas), joka on seuran pitkäaikainen yhteistyökohde.

Rahankeräyslupa: RA/2022/98, luvan myöntäjä Poliisihallitus.

10 €

10 euron lahjoituksella voidaan hankkia 97 tablettia aspiriinia, joka on tärkeä veren hyytymistä estävä lääke mm. sydäninfarkti- ja aivoverenkiertohäiriöpotilailla.

50 €

50 euron lahjoituksella voidaan hankkia 12 annosta pienimolekyylistä hepariinia, jota käytetään mm. keuhkoveritulpan, syvälaskimotukoksen ja koronataudin hoidossa.

15 €

15 euron lahjoituksella voidaan turvata seitsemälle hengityskoneessa olevalle tai leikattavalle potilaalle atrakuuri, jota tarvitaan lihasrelaksanttina.

95 €

95 euron lahjoituksella voidaan hankkia 20 ampullia antibiootteja, joita käytetään mm. keuhkokuumeen ja aivokalvontulehduksen hoidossa sairaalassa..