Verkkoluento: Matkailun kehitys Kuubassa 16.5.2023

02.05.2023

Suomi-Kuuba-seuran avoimet verkkoluennot jatkuvat! Trooppinen Kuuba ajatellaan usein uudeksi matkailumaaksi, joka myy aurinkoa, vallankumous- ja moottoriromantiikkaa, musiikkia ja paheita. Tietoinen matkailunedistämisstrategia luotiin 1980-luvulla, mutta maan matkailuhistoria on huomattavasti tätä pitempi. Millaisia rakenteita ja muita houkuttimia Kuuban matkailuun liittyy, ja ketkä siellä käyvät? Miten geo- ja aluepolitiikka ovat vaikuttaneet matkailuun aikojen saatossa? Katsaus Kuuban matkailun kehitykseen sisältää runsaasti kuvia.

Puhujaesittely:

Professori Pauliina Raento on seurannut Kuubaa 1980-luvun puolivälistä alkaen. Hänen kirjansa Kuuba: maa, kansa, yhteiskunta on aihepiirissään ensimmäinen tieteelliseen tutkimukseen perustuva teos Suomessa ja yhä ajankohtainen (Gaudeamus, 1. painos 2011). Raento on yliopiston arjesta luopunut professori, joka työskentelee kotimaisen tiedekustantamisen parissa.

Luennon aika:
Tiistaina 16.5. klo 18.30-20.00