Tri Cohiba Lappeenrannan Nuijamiehessä 23.9.2002

14.09.2022

Orquesta Tri Cohiba esiintyy Lappeenrannan Nuijamiehessä pe 23.9. klo 20 alkaen. Orquesta Tri Cohiba on perustettu vuonna 1983 ja se on yksi tunnetuimpia suomalaisia salsaorkestereita. Orkesteri on tehnyt kuusi kiertuetta Kuubaan ja konsertoinut myös Suomen lähimaissa.

Orkesterin koostumus (suluissa alkuperämaat):

Bobby Barrera, timbales. laulu (Panama)

Roberto Cueto, kitara, laulu (Chile)

Gerardo Hernandes, congat (Kuuba)

Aldo Martinez, pasuuna (Kuuba)

Andres Mena Guerra, pasuuna (Kuuba)

Emilio Ortiz Reyes, trumpetti (Kuuba)

Timo Seppälä, piano (orkersterin perustaja ja johtaja)

Mikko Hyttinen, basso

Orkesteri soittaa salsaa ja sen nopeampaa nykyversiota timbaa, mutta niin, että timbassa on säilytetty sekä afrorytmi, että harmonia. Näin soundi on mehevä ja mukaansatempaava. Ohjelmistoon kuuluu myös cha cha chata ja boleroja.

Tri Cohiba on vuosien mittaan ennenkin tanssittanut salsafaneja kaakonkulmalla, Lappeenrannan Monrepossa, Savitaipale soi -festivaalilla ja Imatran big band -festivaalilla. Nyt saamme nauttia salsan rytmeistä Kulttuuritila Nuijamiehessä perjantaina 23.9. Tapahtuma alkaa klo 20.00, showtime klo 21.00. Liput 16€ ja 14€ (Kulttuuritila Nuijamiehen jäsenet, Etelä-Karjalan OP:n omistajajäsenet, opiskelijat, varusmiehet, työttömät, eläkeläiset) myynnissä Livetossa ja Bar Nuijassa. Tapahtuma on K18.

Suomi-Kuuba-seura on mukana tuottamassa tapahtumaa.