Suomi-Kuuba-seuran 60-vuotisseminaari Arbiksella 25.3.2023

25.02.2023

Suomi-Kuuba-seura järjestää juhlaseminaarin seuran 60-vuotisjuhlan kunniaksi. Tervetuloa muistelemaan menneitä vuosikymmeniä!

Seminaari pidetään lauantaina 25.3.2023 klo 12.30-16.00 Arbiksella (Helsingin ruotsinkielinen työväenopisto Arbis, huone 23, Dagmarinkatu 3, Helsinki).

Seminaariin on vapaa pääsy, mutta tarjoilujen järjestämiseksi toivomme ennakkoilmoittautumisia. Ilmoittaudu tämän lomakkeen kautta

Ohjelmassa:

Juhlakahvit klo 12.30-13.00

Seminaari klo 13.00-16.00

• Kuuba-seuran historiaa ja prikaatimuistoja
  • Entiset puheenjohtajat Mikko Pyhälä ja Kaisa Savolainen
  • Esko Rannan dokumenttifilmi vuoden 1974 pohjoismaisesta prikaatista
  • Silvio Rodríguezin lauluja: trubaduuri Antti Lehtovirta
  • Puhujavieraat Kuubasta: Rigoberto Zarza ja Elizabeth Ribalta (ICAP)

Puhujien esittelyä:

Mikko Pyhälä on suomalainen diplomaatti emeritus. Pyhälä teki pitkän uran ulkoministeriön palveluksessa ja toimi suurlähettiläänä useassa Karibian ja Etelä-Amerikan maassa. Pyhälä oli aktiivinen Suomi-Kuuba-seurassa 1970-luvulla ja toimi seuran puheenjohtajana 1971.

Kaisa Savolainen on kansainvälisyyskasvatukseen perehtynyt filosofian tohtori, joka toimi YK:n kasvatus-, tiede- ja kulttuurijärjestö Unescon Rauhankasvatusdepartementin johtajana. Suomi-Kuuba-seuran puheenjohtajana hän toimi vuosina 1972-76.

Rigoberto Zarza on Kuuban kansojen välisen ystävyyden instituutin ICAP:in Euroopan osaston johtaja. Hän on toiminut diplomaattina Jamaikalla ja Caymansaarilla sekä edustanut Kuubaa erilaisissa solidaarisuuskonferensseissa. Zarzalla on pitkä kokemus kansainvälisten työprikaatien ja ulkomaisten delegaatioiden saralla.

Elizabeth Ribalta on psykologi, joka aiemmin on toiminut opettajana ja nuorisotutkijana. ICAP:issa hän on vastannut kansainvälisten opiskelijoiden asioista ja työskennellyt Pohjois-Amerikan osastolla. Nykyisin Ribalta vastaa yhteistyösuhteista Pohjois-Euroopan alueella.