Los Hermanos -elokuva Maailma kylässä -festivaaleilla

27.03.2022

Hienoja uutisia elokuvien ja musiikin ystäville! Suomi-Kuuba-seura tuottaa Maailma kylässä -festivaalien Online Cinemaan useita kansainvälisiä palkintoja saaneen Los Hermanos / The Brothers -elokuvan. Elokuva saa Suomen ensi-iltansa festivaaleilla.

Marcia Jarmelin ja Ken Schneiderin palkittu dokumentti seuraa kahden lahjakkaan afrokuubalaisen veljeksen, Ilmar ja Aldo López-Gavilán, rinnakkaisia elämiä New Yorkissa ja Havannassa. Elokuva todistaa heidän koskettavaa jälleennäkemistään ja merkityksellisiä ensiesiintymisiään yhdessä.

Elokuva on katsottavissa Online Cinemassa ma 23.5. klo 10 - su 29.5. klo 23. Linkki Online Cinemaan julkaistaan festivaalin verkkosivuilla ma 23.5. klo 10. Katselumahdollisuus päättyy, kun 500 katsojaa on katsonut elokuvan. Elokuvan voi katsoa vain Suomessa, ja katsominen vaatii tekijänoikeussyistä erillisen kirjautumisen.

Ilmar ja Aldo López-Gavilán syntyivät 70-luvulla Havannassa. 14-vuotiaana Ilmar lähetettiin Neuvostoliittoon opiskelemaan viulunsoittoa. Lopulta hän päätyi kamariviulistiksi Yhdysvaltoihin. Nuorempi veli Aldo varttui puolestaan Kuubassa jazz- ja klassisten pianistien ohjauksessa. Hänen lahjakkuutensa saavutti mainetta Kuubassa, mutta Yhdysvaltojen julistaman kauppasaarron takia hänen taitonsa sivuutettiin muualla. Vaikka veljekset näkevät toisiaan aina silloin kun perheen taloudellinen tilanne ja viisumirajoitukset sen sallivat, he eivät ole koskaan tehneet musiikillista yhteistyötä. Sitä he ovat kaivanneet koko elämänsä.

Kestävän kehityksen festivaali, Maailma kylässä, maailmakylassa.fi