Kansainvälinen vappuprikaati Kuubassa 24.4.–8.5.2022

03.03.2022

Koronatauon jälkeen ensimmäinen kansainvälinen solidaarisuusprikaati järjestetään 24.4.-8.5.2022. Kansainväliset prikaatit järjestetään Caimiton kylässä Julio Antonio Mellan leirikeskuksessa, jossa majoitutaan usean hengen parakkimajoituksessa. Prikaatin aikana tehdään maataloustyötä läheisillä viljelmillä.

Ohjelmaan kuuluu erilaisia keskustelutilaisuuksia, urheilukilpailuja, juhlia ja kulttuuria. Leiriltä tehdään tutustumisvierailuja Havannassa sijaitseviin kohteisiin. Prikaatiin kuuluu myös maakuntamatka, jonka aikana majoitutaan hotellissa. Vuoden 2022 vappuprikaati matkaa Santa Claraan ja Santiago de Cubaan. Vappuprikaatilaiset osallistuvat Havannan vappumarssille ja kansainväliseen solidaarisuuskokoukseen.

Suomi-Kuuba-seura ei lähetä suomalaista matkanvetäjää kansainvälisiin prikaateihin. Leirin yhteisenä kielenä on englanti. Vappuprikatin osallistumismaksu on 650 dollaria (voidaan maksaa euroina seuran kautta). Lennot jokainen hankkii itse.

Lisätietoja osallistumisesta ja prikaatiohjelman voit pyytää Suomi-Kuuba-seurasta: info@kuubaseura.fi.