TOIMI KAUPPASAARTOA VASTAAN - LAHJOITA NYT!

Hätäapukeräys Kuuban terveydenhuollon tukemiseksi

Lahjoituksesi avulla hankitaan suojavarusteita, koronatestauksessa tarvittavia laboratoriotarvikkeita ja tehohoidossa käytettäviä hengityskoneita. Niitä tarvitaan Kuubassa kiireellisesti koronaepidemian pysäyttämiseksi ja terveyspalvelujen toiminnan turvaamiseksi.

Suomi-Kuuba-seuran keräystili

FI75 8000 1000 3532 36

Keräyksen viitenumero

1232

Seuran hätäapukeräyksellä kootut rahat käytetään koordinoidusti MediCuba-Europan kautta osana Euroopan laajuista hätäapukeräystä. Eri maista saadut keräystuotot pystytään tehokkaimmin käyttämään yhteistyössä. MediCuba-Europa toimii Kuuban terveysministeriön ja viranomaisten kanssa ja vastaa siitä, että apu menee perille.

Toissijaisesti apua voidaan tarvittaessa ohjata myös käytettäväksi Las Tunasin lastensairaalassa (Hospital Pediátrico Mártires de Las Tunas), joka on seuran pitkäaikainen yhteistyökohde. Maaliskuussa sairaalalle lahjoitettiin jo lääkkeiden kylmäsäilytyskaappi ja hygieniatarvikkeita.

Hätäapukeräys toteutetaan ajalla 7.4.-6.7.2020 koko maassa Ahvenanmaata lukuun ottamatta Suomi-Kuuba-seura ry:n toimeenpanemana. Keräys on Poliisin hyväksymä ja kerätyistä varoista tehdään tilitys varojen käytön valvontaa varten. Pienkeräysnumero RA/2020/345.

KORONATESTI

Kahdeksalla eurolla voidaan tehdä koronatesti yhdelle ihmiselle.

TESTAUSLAITTEIDEN TOIMIVUUS

800 euroa tarvitaan, jotta voidaan vaihtaa vanhentuneet halogeenilamput laboratoriolaitteisiin ja turvata näin niiden toimivuus.

KIRURGISIA MASKEJA

30 eurolla voidaan hankkia 100 kappaleen pakkaus kasvosuojia.

100 000 000€

KAUPPASAARRON VAIKUTUKSET TERVEYDENHUOLLOSSA

Kauppasaarto aiheuttaa vuosittain yli 100 miljoonan euron menetykset Kuuban terveydenhuoltosektorille.